Vad är ett PIM-system?
Ett PIM hjälper er verksamhet att spara massor av tid på långsamma processer och förhindrar uppkomst av fel eller onödiga dupliceringar av data i era produktkataloger. Det är ett system för att hantera, lagra och distribuera produktinformation till olika kanaler såsom webbplatser, kataloger eller prislistor. PIM-systemet används för att effektivisera och automatisera processerna för hantering av er produktinformation och förbättrar kvaliteten av informationen.
Snabbt och smidigt
Undvik tidsödande manuell hantering. PIM gör det lättare att strukturera, berika och distribuera era produkter.
Rätt info på rätt plats
Garantera felfri och kvalitativ produktdata överallt. Uppdatera från ett ställe – så rätt produktdata når era kunder snabbare.
Optimal SEO
SEO-optimera innehållet direkt. PIM höjer kvaliteten på produktinformationen, vilket hjälper er att nå en högre ranking i sökmotorerna.
Automatisera din produkthantering med AI
Få en kostnadsfri genomgång!
Kontakta oss
Koll och kontroll
Kontrollbehovet mättas och ni kan sova lugnt om natten – när PIM-systemet ser till så allt är rätt.
En upplevelse i särklass
Ge kunderna vad de förtjänar genom att visa produkterna från sin bästa sida med bilder och information.
Snabbt och smidigt
Uppdatera era kanaler med nya produkter och rätt information samtidigt.
Vill du ha mer information om PIM redan nu?
Hur hjälper ett PIM min verksamhet?
Ett PIM-system gör det möjligt att hantera all produktdata genom en och samma plattform. Från skapande och editering av produkter, till distribuering genom alla era säljkanaler. Detta gör det möjligt för företag att hålla kontroll över sin produktinformation och säkerställa att den är korrekt, konsekvent och uppdaterad i alla kanaler.
• Sparar tid och resurser
• Minskar behovet av flera olika system
• Effektiviserar och förenklar delning av produktdata, både inom företaget och utanför.
• Minskar tiden för era produkter att nå ut till era kunder
Fördelarna med ett PIM-system
Med ett PIM blir det mycket lättare att hantera en stor mängd data, så att informationen om era produkter alltid är korrekt och uppdaterad – i samtliga kanaler. Ett PIM-system har också funktioner för att hantera flera språk och valutor, samt hantera olika varianter av en produkt (t.ex. olika färger och storlekar).
Det många kanske inte tänker på är att ett PIM-system dessutom är lika användbart för ert tryckta material som för era digitala kanaler.
PIM minimerar fel
Med rätt PIM-lösning säkerställer ni att alla i organisationen har samma information om produkten. På så vis blir det lättare att kommunicera ut informationen, vare sig det är till kund eller till leverantör.
Produkterna kläs med samma information vilket gör att det blir tydligt och konsekvent sätt att presentera produkterna. Vilket ger era kunder en positiv upplevelse – som leder till snabbare köp.
Ladda hem vår 3-stegsguide
Om du ännu inte är övertygad om ifall ni behöver ett PIM-system kan du ladda hem vår populära checklista.
Den är framtagen tillsammans med SalesLayer, som är världsledande inom PIM-system.
Till vad:
- Katalogproduktion
- Mediahantering
- Marknadsmaterial
- Produktblad
Till vem:
- Butiker
- E-handel
- Marknadsplatser
- Återförsäljare och Distributörer
Vilken information:
- Teknisk data (specifikationer, mått, ingredienser)
- Användardata (Beskrivningar, manualer)
- Emotional data (produktberättelser, längre beskrivningar)
- Mediafiler (bilder, videos, pdf)
Sales Layer – världsledande PIM-system
Sales Layer effektiviserar hanteringen av data inför publicering i olika distributionskanaler och gör den tillgänglig för rätt personer i din organisation. Berika varje produkt med beskrivningar, attribut, och språkversioner för alla era kanaler och få koll och kontroll på all information.
Vi är partner till Sales Layer, ett av marknadens säkraste PIM-system. Vi stöttar er genom hela er PIM-resa! Från strategi och mål, till konfiguration och integrationer mellan externa system och tjänster.
Läs mer om Sales Layer
Zitac Solutions hjälper oss att alltid ligga i framkant och följa trenderna inom e-handel. Genom ett agilt arbetssätt, inför vi nya funktioner på webbsidan flera gånger i månaden.
Ola Ohlsson E-handelsansvarig Sea Sea.se och Byggplast.seContent Onboarding
Excelfiler
Affärssystem
Externa leverantörer
Content Creation
Katalogproduktion
Mediahantering
Marknadsmaterial
Produktblad
Content Distribution
Butiker
E-handel
Marknadsplatser
Återförsäljare och Distributörer
Behöver man en PIM-lösning?
Vi får ofta frågan om man verkligen behöver ett PIM-system. Och vårt svar är oftast - ja! Om ni har ett stort produktsortiment där information kontinuerligt behöver uppdateras, eller om ni behöver anpassa er innehåll för olika kanaler och språk - då rekommenderar vi ett PIM.
Välkommen att boka ett möte där vi berättar mer om vad ett PIM kan göra för just er.
Central hantering av all produktdata med ett PIM-system
Era produkter förtjänar ett bra PIM-system. Med ett PIM-system (Product Information Management system) skapar du rätt förutsättningar att lyckas med att få ordning och reda på er produktinformation. Det finns flera anledningar till att behovet av PIM-lösningar stadigt ökar, som till exempel att produktinformationen blir avgörande i ett köpbeslut, att säljkanalerna blir allt fler. Men också att globaliseringen och behovet att information på fler språk ökar och sist men inte minst att sortiment och produkter utvecklas och förnyas i allt snabbare takt.
Snabbt och smidigt
Uppdatera era kanaler med nya produkter och rätt information samtidigt vid lansering. Samtidigt som era medarbetare tycker det är en fröjd att gå till jobbet och få uppdatera webben.
En upplevelse i särklass
Ge kunden vad den förtjänar och er ett extra klick på köpknappen, genom att visa produkterna från sin bästa sida med bilder och information.
Koll och kontroll
Kontrollbehovet mättas och ni kan sova lugnt om natten, när PIM-systemet ser till så allt är rätt.
Behöver man en PIM-lösning?
Vi får ofta frågan om man verkligen behöver ett PIM-system. Och vårt svar är oftast - ja! Om ni har ett stort produktsortiment där information kontinuerligt behöver uppdateras, eller om ni behöver anpassa er innehåll för olika kanaler och språk - då rekommenderar vi ett PIM.