Smartare, snabbare och roligare katalogproduktion

Jobbar du med återkommande marknadsmaterial med snarlika upplägg och content? Lägger ni mer tid på att få in rätt content och mindre tid på hur det presenteras? Sitter du med oändligt mycket information som ska förpackas på ett snyggt och smidigt sätt? Hur brukar korrektursvängarna se ut? Med EasyCatalog plockar vi smidigt ut informationen ur ert affärssystem direkt in till layoutprogrammet. Och onödigt manuellt arbete minimeras. Formgivaren kan istället fokusera på formgivning och layout istället för tidskrävande hantering av produktdata.

 

EasyCatalog är ett Plug-in till Adobe InDesign som möjliggör en smartare och snabbare katalogproduktion. Det samlar ihop er produktinformation från en källfil för att sedan appliceras in i ert marknadsmaterial. Källfilen kan till exempel vara ett Excel-dokument eller Google Sheets. Det går lika bra att hämta från ert PIM-system.  På så vis säkerställer du att er produktkatalog alltid innehåller aktuell och korrekt information. Det enda du behöver uppdatera är källfilen.

 

Enkelt att använda 

EasyCatalog är enkelt att använda och installera, precis som namnet antyder. Du behöver inte lära dig något nytt system – allt hanteras genom InDesign. När installationen är färdig, dyker en ny panel upp i InDesign och genom den panelen sköter du all hantering av din produktdata. Om ändringar i er källfil har skett, visas detta tydligt i panelen. Med några klick uppdateras sedan den redan inmatade datan överallt i era dokument.

Vi finns självklart med som ett stöd om ni önskar i början av er EasyCatalog-resa. Det väljer ni helt själva. Vi lovar att detta hjälpmedel kommer att förenkla och göra produktionen ännu roligare för er.

Varför använda EasyCatalog?

Med EasyCatalog kan ni uppdatera ert material så fort en ändring har skett med bara en knapptryckning!

Vem behöver EasyCatalog?

Jobbar ni med marknadsmaterial som innehåller många produkter? Ändras produktinformationen ofta? Då har ni definitivt användning av EasyCatalog.

Hur kommer vi igång?

För att lyckas med EasyCatalog behöver ni en strukturerad datakälla där EasyCatalog kan hämta aktuell information. Datakällan kan t.ex. vara en xml-fil från Excel eller Google Sheets.

Hur hjälper vi er?

Vi på Zitac har lång erfarenhet av EasyCatalog. Vi kan hjälpa er att komma igång med era licenser, få en struktur på er data, vara resursförstärkare vid produktion, bollplank när frågor uppstår eller hålla utbildning för nya användare. Att komma igång med EasyCatalog är lätt – vi berättar gärna mer. 

 

EasyCatalog har funnits på marknaden länge och flera välkända företag använder det redan. Vi är certifierad partner till 65 BIT / EasyCatalog och vi kan hjälpa er med licenser.
Låt oss hjälpa er att komma igång direkt!

Kom igång med EasyCatalog

Vi hjälper er med licenser och tar fram mallar, för att ni ska få bästa möjliga start och en fungerande process.

Utbildning

Vi håller regelbundet utbildning för våra kunder. Antingen online, i våra utbildningslokaler eller på plats hos er.

Workshop

Har ni redan licens och vill ta nästa steg i att förbättra er produktion? Vi skräddarsyr en workshop där vi tittare närmare på vad just ni behöver hjälp med.

Support

Hos oss får du snabba svar på dina frågor och alltid hjälp om du behöver. Inom kort kommer vi ha en bemannad chat på dagtid och finns tillgängliga på mail övriga tider.

Ta reda på hur EasyCatalog kan hjälpa er

Christer Hermansson

VD

Andra lösningar

För att optimera er verksamhet.