Hantera produktdata effektivt med EasyCatalog

Har ni ett stort produktsortiment som ska ut i flera kanaler och medier? Lägger ni mer tid på att samla in data och desto mindre tid till design och layout? Låt EasyCatalog göra jobbet istället – ett smart verktyg för grafisk produktion som automatiserar det grafiska arbetet. 

EasyCatalog är ett plugin till Adobe InDesign, som gör att ni kan hämta data från PIM, DAM, Excel eller ert affärssystem, direkt till ert layoutprogram. Manuellt (och onödigt) arbete minimeras.

Optimera hanteringen av produktdata. EasyCatalog är en allt-i-ett-lösning för en smidigare katalogproduktion. Ett verktyg som alla grafiker älskar!

EasyCatalog ett verktyg för grafisk produktion

Från PIM till Print med ett plugin

EasyCatalog gör det enkelt att producera tryckta medier med samma produktdata som redan finns i PIM. Koppla ihop ert PIM, som InRiver, direkt till Adobe Indesign. Detta ger era designers tillgång till den senaste produktinformationen direkt från PIM in i ert layoutprogram.

När behöver man EasyCatalog?

Med EasyCatalog kan ni uppdatera era produktioner så fort en ändring har skett i sortimentet, med bara en knapptryckning. Jobbar ni med marknadsmaterial som innehåller många produkter? Ändras produktinformationen ofta? Då har ni definitivt användning av EasyCatalog.

Hur kommer man igång?

För att lyckas med EasyCatalog behöver ni en strukturerad datakälla där EasyCatalog kan hämta information. Datakällan kan t.ex. vara från PIM, Excel, Google Sheets eller csv-fil.

Från PIM till Print med ett plugin

EasyCatalog gör det enkelt att producera tryckta medier med samma produktdata som finns i PIM. Koppla ihop ert PIM, som InRiver, direkt till Adobe Indesign. Detta ger era designers tillgång till den senaste produktinformationen direkt från PIM in till ert layoutprogram.

Varför EasyCatalog?

Med EasyCatalog kan ni uppdatera era produktioner så fort en ändring har skett i sortimentet, med bara en knapptryckning. Jobbar ni med marknadsmaterial som innehåller många produkter? Ändras produktinformationen ofta? Då har ni definitivt användning av EasyCatalog.

Hur kommer vi igång?

För att lyckas med EasyCatalog behöver ni en strukturerad datakälla där EasyCatalog kan hämta information. Datakällan kan t.ex. vara från PIM, Excel, Google Sheets eller csv-fil.

Plugin till InDesign

EasyCatalog är ett plugin till InDesign och ett verktyg för en smartare och snabbare katalogproduktion. Det möjliggör till och med automatisk grafisk produktion! EasyCatalog samlar ihop er produktinformation från en källfil som sedan appliceras i ert marknadsmaterial. Källfilen kan till exempel vara ett Excel-dokument eller Google sheets. Det går lika bra att hämta från ert PIM-system.

På så vis säkerställer du att er produktkatalog alltid innehåller aktuell och korrekt information. Det enda du behöver uppdatera är källfilen.

Enkelt att installera

EasyCatalog är enkelt att använda och installera. Du behöver inte lära dig något nytt system – allt hanteras genom InDesign. När installationen är färdig, dyker en ny panel upp i InDesign och genom den panelen sköter du all hantering av din produktdata. Om ändringar i er källfil har skett, visas detta tydligt i panelen. Med några klick uppdateras sedan den redan inmatade datan överallt i era dokument.

Vi är certifierad partner till 65 BIT EasyCatalog. Vi kan hjälpa er med allt från licenser och installation, till inställningar och annat som behövs för att komma igång med automatisk grafisk produktion med InDesign.

Easycatalog 65bit katalogproduktion
automatisk uppdatering

Varför EasyCatalog?

Med EasyCatalog kan ni uppdatera ert material så fort en ändring har skett med bara en knapptryckning.

Vem behöver EasyCatalog?

Jobbar ni med marknadsmaterial som innehåller många produkter? Ändras produktinformationen ofta? Då har ni definitivt användning av EasyCatalog.

webbsidor zitac

Hur kommer vi igång?

För att lyckas med EasyCatalog behöver ni en strukturerad datakälla där EasyCatalog kan hämta aktuell information. Datakällan kan t.ex. vara en xml-fil från Excel eller Google Sheets.

Processen i korthet

Vår uppgift är att underlätta för dig som kund. Från behovsanalys till implementation,
förvaltning och vidareutveckling. Så här ser vår metod ut:

Analys och testkörning

Data analyseras från er datakälla. Beroende på utfall och önskemål utför vi sedan ett test av ny funktionalitet och utveckling i EasyCatalog.

Mappning av information och data

Genomgång och presentation av testkörningsfil. Med hjälp av testkörningsfilen visualiserar vi att rätt information och data visas på önskat vis och mappningen av er data är korrekt i EasyCatalog.

Skapa Layout-mallar och automatisera

Mallar skapas upp utifrån layouten och strukturen på vald trycksak eller digital fil. Uppsättning av pagineringsregler i EasyCatalog sker tillsammans med berikning av InDesign-filen med godkänd struktur och information.

Kontakta en expert på EasyCatalog:

David Ahlbaum
E-post: david.ahlbaum@zitacsolutions.se

Kontakta oss

Zitac Solutions hjälper oss att alltid ligga i framkant och följa trenderna inom e-handel. Genom ett agilt arbetssätt, inför vi nya funktioner på webbsidan flera gånger i månaden.

Ola Ohlsson E-handelsansvarig Sea Sea.se och Byggplast.se